Jak uczyć geografii cz. 4. Historia

Książka, po którą zawsze sięgamy, gdy rozmawiamy o określonym miejscu na świecie, to „Więźniowie geografii” w wersji dla dzieci. Tłumaczą dlaczego niektóre kraje znalazły się w takim, a nie innym położeniu.

Cykl: Jak uczyć geografii (na przykładzie Ukrainy)

Więźniowie geografii. Jak uczyć historii na przykładzie Ukrainy
zdj. pexels.com

Więźniowie geografii

Książka, po którą zawsze sięgamy, gdy rozmawiamy o określonym miejscu na świecie, to Więźniowie geografii. 12 map, które pomogą Ci zrozumieć świat. To wersja dla dzieci, z mapami, ilustracjami i wyjaśnieniami. Tłumaczą dlaczego niektóre kraje znalazły się w takim, a nie innym położeniu. Kiedyś przeczytaliśmy od deski do deski, teraz wracamy do poszczególnych rozdziałów. Jeżeli interesuje Cię ten temat (lub masz nastolatków zainteresowanych geopolityką) polecamy książkę tego samego autora Więźniowie geografii czyli wszystko, co chciałbyś wiedzieć o globalnej polityce i geopolityce. (Linki afiliacyjne).

> Tim Marshall Więźniowie geografii. 12 map, które pomogą Ci zrozumieć świat

> Tim Marshall Więźniowie geografii czyli wszystko, co chciałbyś wiedzieć o globalnej polityce i geopolityce

Nie pogłębialiśmy tematu historii. Nie znalazłam odpowiednich materiałów (oglądnęliśmy tylko film z serii „Historia w 5 minut”, ale trochę za duża dawka informacji, jak na ten wiek). Za wcześnie również, aby wchodzić w relacje polsko-ukraińskie na przestrzeni wieków. Z pewnością to tematy, które warto poruszyć ze starszymi dziećmi.

Mapy

Oczywiście w przypadku nauki historii przydadzą się mapy. W cz. 2 tego cyklu pisałam o stronie, na której można znaleźć bardzo dużo map, jednak są to wszystko mapy współczesne. Z kolei na stronie Multimedialnego Atlasu Historycznego znajdziesz mapy, które pokrywają się z programem szkolnym. Atlas to oferta dla szkół, ale na stronie większość map można oglądnąć. Na potrzeby domowe powinno wystarczyć.